\"محمد بخارايي\" تصريح کرد: در راستاي افزايش ايمني در جادهها، وزارت راه و ترابري سالانه کهزار و ۲۰۰کيلومتر باند دوم و آزاد راه در مجاورت راههاي شرياني احداث و بهرهبرداري ميرساند.
وي افزود: همچنين همزمان با اين اقدامات، امسال با اصلاح مشخصات به روش زودبازده، ۶۷۶نقطه پرحادثه با اعتباري در حدود يک تريليون و ۲۳۰ميليارد ريال و با همکاري پليس راه و ادارات راه و ترابري استانها شناسايي شدند.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي گفت:تا پايان سال 20هزار نفراز متصديان حمل و نقل و رانندگان آموزش مي بينند وبراي سال آينده نيز برنامه آموزش 40هزار نفررادردستور کارداريم.
بخارايي حاطرنشان کرد: ايجاد باند سبقت در گردنهها، تعريض ورودي شهرها، جدا کردن محورهاي تعريض شده، نصب علايم و تجهيزات مورد نياز روشن کردن نقاط پر جمعيت و روشنايي نقاط مهگير از ديگر اقدامات سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي براي بهبود ايمني در راههاي کشور است.
وي افزود: امسال ۱۲۲ طرح روشنايي در نقاط مهگير و گردنهها در ۷۵۰کيلومتر از راههاي کشور به اجرا درآمد.
بخارايي سپس در خصوص کنترل و نظارت جادههاي کشور، به افزايش دوربين - هاي کنترل سرعت طي دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: از سالهاي گذشته همکاري نزديک و خوبي بين سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي با پليس راه وجود داشته است ، به گونهاي که تجهيزات مورد نياز کنترل و نظارت را تهيه و در اختيار پليس گذاشتهايم.
وي سپس افزود:سال گذشته ۱۱۴دستگاه دوربين کنترل و نظارت در آزادراه تهران - قم - کاشان - اصفهان و آزادراه کرج - قزوين نصب و راهاندازي شد که تاثير فراواني در کنترل سرعت و کاهش تلفات داشته است.
بخارايي گفت:250دوربين کنترل سرعت سيارنيز رد اختيار پليس راه بوده است.
بخارايي گفت: افزون بر ۸۰پايگاه مشترک امدادي با پليس، اورژانس، هلال احمر و راهداري در نقاط پرخطر و گردنهها وجود دارد که در مجموع نسبت به سال گذشته دستکم ۱۰درصد به ظرفيت اين پايگاهها اضافه شده است.
وي تصريح کرد: هم اکنون ۱۱شهرک حمل و نقل در حال ساخت است که با بهرهبرداري از اين شهرکها همه عمليات حمل و نقلي در اين شهرکها به صورت مکانيزه و با سرعت انجام خواهد شد. /105
انتهای پیام/